۱۳۸۹ مهر ۱۸, یکشنبه

منازعه شعری اثر امیر برادران

مونترال ، دسامبر 2007 با الهام از شاعر کلاسیک ایرانی ، امیر برادران "منازعه شعری" مجموعه اصلی نقاشی هایی می باشد که ترکیبی از فرهنگ های شرقی و غربی می باشد که برروی قسمت تحریک کنند و بی نظیری قرار می گیرد . با گرفتن از تجربه گذشتگان هنرمند در مورد جهت گیری روحی و هویت های فراملی ، این مجمو عه بیننده را به دنیای تصویری ناشناخته می برد . تحقیر فوق العاده ، گفتگوی نامحدود و هارمونی آشفته می باشد . احساسات فوق العاده قدرتمندی آشکار و ملموس هستند و هر کدام و هر کسی دعوت می شود که در سفر ما آنها را پیدا کند .
فوران رنگ ها وجود خطاطی ایرانی ، دانه های گل وحیوانات اهلی و مواد آلی اضافه شده به گرداب شکل ها ، رنگ ها و بافتها ، که معطر به عط مشرق زمین می باشد . از این مجموعه تجربه رسانه ای بوجود می آید ، هنرمند به مرور درباره مفاهیم زمان و فضا می پردازد و همزمان به دوگانگی هایی که در اینجا و آنجا ، ملیت و پراکندگی ، سنت ها و مدرنیته می پردازد .

منازعه شعری در اکتشافات هنری و فلسفی امیر برادران خود را نشان می دهد . این ملغمه دردناک فرهنگ های شرقی و غربی متشکل از تحقیقات دانشگاهی او ، نوشته ها ، اکتشافات سیاسی و شخصی می با شد و هم اکنون منجر به خلق این کار شده است .







زندگینامه
امیر برادران هنرمندی ساکن نیویورک است. در تهران به دنیا آمده و در مونترال بزرگ شده است. اولین نقاشی های او ریشه درفلسفه پدربزرگش و هارمونی اشعار مادرش دارد. تمرینات هنری برادران بهمراه اکتشاف دوباره و همزمان نژاد و  جنس است. آخرین کارش(گذرا2010)، مجموعه ای از فیلم های ویدئویی از تاکسی های شهر نیویورک است که بدنه کار عکاسی او را نیز تشکیل داده است. برادران به خاطر اصلاح موزه هنر معاصر نیز مشهور است که با عنوان (هنرمند دیگر زنده است)(2010) نامگذاری شده است.