۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

پروژه یک شانزدهم Un Sedicesimo

یک شانزدهم ، 16 مجله 16 صفحه ای است که در پکیج با هم و یا تک نسخه ای عر ضه و به فروش می رسد . البته در طی 32 ماه یعنی هر 2 ماه یک شمارش چاپ می شود و شماره های 13 سری دوم آن متعلق به مرتضی زاهدی میباشد . قطع این مجله 5/23 × 5/16 در شهر مانتوا ایتالیا (Mantova Italy)چاپ و منتشر می شود و از کیفیت چاپ بسیار خوبی برخوردار است .
(Un Sedicesimo) قدرت و قابلیت را دارد که با عضویت و اشتراک به سراسر جهان پست شود . اما (یک شانزدهم) یک مجله عادی نیست نه نوشته دارد و نه گرافیک . در اصل 16 صفحه سفید به هنرمندان حوضه های مختلف تجسمی پیشنهاد می شه و واکنش های تصویریشان از جمله تصویر ، تایپ ، تصویرسازی و... را می شود در کنار هم دید .
فقط یک معرفی مختصر از زندگی و فعالیت هنرمند در وسط مجله منگنه یا ضمیمه می شود.
در اصل فضایی است برای هنرمندان تجسمی که می توانند طنز تصویری ، شعر تصویری ، تصویر فلسفی ، سیاسی ، پاپ و... را از طریق تصاویرشان به بیننده منعکس کنند.
داشتن نگاه مفهومی تصویر برای ناشر بسیار حائض اهمیت می باشد .
(Corraini) یکی از مهمترین شرکت های انتشاراتی در ایتالیا ست که از کارهای متفاوت هنری و مفهومی جهت چاپ و نشر استقبال می کند .
قیمت هر جلد از این مجله ها 5 یورو است و برای مشترکین به سراسر جهان پست می شود.
قبل از ارسال ، توسط ایمیل به مشترکین یک نمایش ارائه داده می شود که خریدار تا حدودی در جریان محتویات داخلی شماره جدید قرار بگیرند تا جهت خرید آن تصمیم گیری یا اقدام کنند .
مجموعه یک شانزدهم تا کنون آثار این هنرمندان را منتشر کرده است:
Steven Guarnaccia, Daniel Eatock, Esther Lee, Italo Lupi, Paul Cox,
Francesco Dondina, Federico Maggioni, Protey Temen, Steven Heller +
Louise Fili, Martí Guixé, Rosa Linke, Frank Chimero,
Giulio Iacchetti, Antonio Marras, Fanette Mellier e studio FM milano