۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

طراحی جلد کتاب

طرح جلد چاپ اول كتاب "قلب رها شده"
ترجمه: مرجان زاهدی

شما برای شركت در يك رقابت آزادِ طراحی جلد كتابِ رمانِِ «قلب رهاشده» اثر لين وَن هورزن [1] كه قصد انتشار دوباره و با طرح جلد جديد دارد، دعوت شده‌ايد. برنده‌ی اين مسابقه مبلغ 1500 دلار وجه نقد دريافت خواهد كرد، ضمن آن‌كه اثر هنری او بر روی جلد كتاب به چاپ خواهد رسيد. ضوابط و شرايط مسابقه به شرح زير است:


نسخه اصلي اثر هنری خود را به‌گونه‌ای ارائه كنيد كه مطابق موضوع و حال و هوای رمان «قلب رهاشده» اثر لين وَن هورزن خلق شده باشد. هر پيشنهاد بايد شامل توضيحی كوتاه درباره‌ی اين باشد كه تأكيد شما بر خلق اثر بر نمايش چه چيزی بوده است.
امكان استفاده از نقاشی، عكس، هنر گرافيك، هنر كولاژ و ديگر رسانه‌های ديداری وجود دارد. هر يك از اين قالب‌ها می‌بايد در قالب عكس ديجيتالی اثر (با فرمت JPG يا JPEG) و از طريق لينكی كه در پايان متن آمده است، ارائه گردند. شما بايد تصاوير خود را با بالاترين كيفيت فشردگی در حداقل 1000 پيكسل در 72 يا 300 dpi ذخيره و ارائه نماييد. لطفاً سعی كنيد كه حجم فايل كمتر از 2MG باشد.
شما می‌توانيد با بيش از يك اثر در مسابقه شركت كنيد.
آثار می‌بايد بر اساس فرمت مصوب‌شده و محدوديت‌های اعمال‌شده ارائه‌ شوند.
آثار توهين‌آميزی كه ناسزاوار، مبتذل، ركيك و ناخوشايند باشند يا از لحاظ سليقه‌ای در ميزانی نازل ارائه شوند مورد بررسی قرار نخواهند گرفت. به عبارتی هر فردی كه در اين مسابقه به شكلی اهانت‌آميز يا خلاف قاعده شركت كند به گونه‌ای كه اظهار نظری خصمانه يا منفي در ارتباط با سن، ناتوانی جسمانی يا ذهنی، نژاد، مليت، مذهب، برتری‌جويی جنسی يا هويت جنسيتی ارائه كند، از دور مسابقه كنار گذارده خواهد شد.
ثبت آثار بر اساس صلاح‌ديد برگزاركنندگان مسابقه است.
هيئت قضاوت‌كننده اثر برتر را انتخاب خواهد كرد. برندهی مسابقه دريافت‌كننده‌ی Icon Prize سال 2010 و مبلغ 1500 دلار جايزه نقدی است، ضمن آن‌كه اثر او در چاپ مجدد كتاب «قلب رهاشده» مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شركت‌كنندگان مسابقه با ارائهی آثار خود موارد زير را متعهد می‌شوند:
الف ــ اثر هنری متعلق به خود شخص شركت‌كننده بوده و تمامی حقوق آن در اختيار اوست.ب ــ شما بدون هيچ قيد وشرط يا ادعايی به ما اين اجازه را خواهيد داد كه اثر برگزيده در وبلاگ يا وب‌سايت نويسنده انتشار داده شود.ج ــ اگر شما به عنوان برنده مسابقه برگزيده شويد در ازای دريافت Icon Prize و 1500 دلار وجه نقد تمامی حقوق تصويری را به ناشر اثر خواهيد داد.
اين مسابقه به منظور حمايت و پشتيبانی از آثار و حرفه‌ی هنرمندانی است كه در كنار يك‌ديگر به يك موضوع ادبی مشترك می‌پردازند. اگر اثر ارائه‌شده توسط شركت‌كننده در مسابقه برگزيده نشود و با اين حال شما تمايل داريد تا اثر خود را برای فروش گذاريد، اين امكان هست كه نويسنده رمان اثر شما را در يك گالری آنلاين يا غير از آن، با قيمت پيشنهادی خودتان و منافعي كه تنها به شما تعلق خواهد داشت، به نمايش گذارد. در صورتي كه شما موافق باشيد، نويسنده و ناشر به صلاح‌ديد خودشان عمل نموده و اثر شما را در يك گالری كه ضميمه صفحات كتاب است با يك بيوگرافی كوتاه از شما و لينك وب‌سايت‌تان قرار خواهند داد تا خوانندگان كتاب اثر شما را ببينند. هرگونه پرسش يا اختلاف نظری پيرامون شرايط، ضوابط يا مشاركت در اين مسابقه با تصميم نويسنده و ناشر و با صلاح‌ديد آن‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
مهلت ارسال آثارآثاری پذيرفته خواهند شد كه تا 31 دسامبر سال 2010 ارسال شوند. لطفاً توجه داشته باشيد كه برگزاركنندگان مسابقه از ارسال آثاری كه پيش از اتمام مهلت مسابقه ارسال گردند استقبال خواهد كرد، چرا كه اين امكان وجود دارد كه با برگزاری يك مسابقه ديگر تعداد آثار ارسال‌شده بيش‌تر گردد. افرادی كه به مرحله‌ی نهايی مسابقه راه يابند از طريق ايميل تا 31 ژانويه سال 2011 به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد. شايد برگزاركنندگان مسابقه پيش از تعيين برنده‌ی نهايی، آثار راه يافته به مرحلهی نهايی مسابقه را به منظور شناخت و معرفی آثار ديگر راه‌يافتگان، در يك گالری به نمايش گذارند. برنده‌ی Icon Prize از اول ژوئن الی آخر دسامبر 2011 از طريق ايميل از نتيجه‌‌ی مسابقه آگاه خواهد شد.
آثار خود را به اين نشانی ارسال كنيد: theiconprize@gmail.com
مروری بر كتابچيزی سحرآميز در رابطه با اين رمان وجود دارد، نه فقط به خاطر قهرمان اسرارآميزش و شفابخشی او در دل‌های شكسته؛ بل‌كه به دليل آهنگ نثر وَن هِرزِن. به محض آغاز داستان تسكين يافته و آكنده از مهربانی خواهيد شد. رمان شما را به دنيايی سرسبز با درختان پر شكوفه، آواز پرندگان، نان تازه تنوری، منزلت قديسان و زنان خواهد برد. زنان كوردوجو [2] گروهی دوست هستند كه با راهنمايی آنا دِلا سندا [3] با يك‌ديگر متحد شده‌اند. آنا برای عشق زندگی می‌كند و به همين دليل به مردم كمك می‌كند تا با درد و رنج و آشفتگی اين عشق كنار بيايند. خود آنا از 12 سال پيش هنگامی كه شوهرش او و ماريلا [4] دختر زيبايشان را ترك كرد، عاشق نشده است. و حالا ماريلا 18 ساله عاشق اديسون [5] پسر موسياه و شاعر مسلك همسايه‌شان شده است. هر چه‌قدر عشق ميان آن‌ها شعله‌ورتر می‌شود، آنا و پدرِ تك‌وتنهای اديسون نيز بيشتر مجذوب يك‌ديگر می‌شوند و به زودی مشكلات و دل‌بستگی‌ها هم‌چون سيلابی تابستانی وارد زندگی‌شان مي‌شود ...
گزيده‌ای از رمانخانه‌ی آنا گواه اتفاقات بسيار زياد زندگی است. گل‌های قاصدك و خشخاش‌های غول‌آسا در طول حاشيه و كناره‌های زمين چمن او ديده می‌شوند، جايی كه بايد حصارهای گياهی قرار می‌گرفت، به ‌جايش دسته‌های شاداب كام‌كوآت‌های [6] رسيده‌ای بودند كه از درختان فرو می‌افتادند. كركره‌ها از مكان نصب‌شان با زاويه‌ای غيرعادی، عجيب و پراكنده و به‌صورت جذابی كج‌وكوله تكان می‌خوردند. توی خانه اشياء گران‌بها و پر زرق‌وبرق بسياری وجود داشت. ديوارها با نقشه‌ها و تابلوفرش‌های قديمي‌ای پوشيده شده بودند كه همگی‌شان با حاشيه‌ای طلايی رنگ قاب شده بودند و شيشه‌هايی كه روی آن‌ها را می‌پوشاند. پنجره‌ها با شدت باز شدند و در حالتی با شگفتی بسيار از حركت باز ايستادند. تزئينات پنجره‌‌های خانه به دفعات بسيار رنگ‌آميزی شده بودند. از ميان چهار پنجره‌ی كهنه‌نما، شاخه‌های سرسبز درختان حياط با قدمت و تجربه‌ای برابر قرار داشتند. خانه و گياهان سبز، تا ابد خاموش و با توافقی سحرآميز به‌سادگی به يك‌ديگر پيوند خورده بودند. بيرون خانه‌ی آنا به‌طور شگفت‌انگيزی ساكت بود، اما داخل خانه تقريباً مملو از صداهای ناقوس‌مانند باد و آواز پرندگان چهچهه‌سرا و شادی‌بخش در قفس‌های بزرگ مسی بود.
لينك سايت اصلی http://theiconprize.com/


[1] - Lane von Herzen
[2] - Cordojo
[3] - Anna de la Senda
[4] - Mariela
[5] - Addison
[6] - نوعي پرتقال بسيار كوچك